Economia Circular i Educació amb Labdoo i les Biblioteques de Catalunya

×

Status message

You are not a member of this team. If you want to be part of this team, click on 'Subscribe to this team'.

Comments

BiblioRubí's picture
Submitted by BiblioRubí on Wed, 03/16/2022 - 18:40

Hola Jordi, sóc el Carles de la Biblioteca Mestre Martí Tauler. He començat a tafanejar per aquí i he vist aquest fil. Aprofito per preguntar-te un parell de dubtes. Com trobar un Punt de recollida? He entrat a la vista arbre i he trobat un punt a prop de la nostra biblioteca, (Labdoo School Hub Sant Cugat - Institut FP Sant Cugat) però en d'adreça hi ha una casa particular. D'altra banda en el punt "Punts de sanejament" el vincle a la wiki no funciona. Ens veiem el proper dia.

jordi's picture
Submitted by jordi on Wed, 03/16/2022 - 20:38

Hola Carles. Bona pregunta. Estem creant una fulla de calcul per separat on farem el seguiment de tots els hubs biblioteca (inclos el teu) i li assignarem un o mes hubs de sanejament. Aixo ho comentarem tambe en la propera reunio. Per tant, dir-te que nosaltres t'ajudarem a trobar els hubs mes propers i que us hi pugueu comunicar.

Per altra banda, molt be que hagis tu mateix buscat a la llista de hubs quin son els mes propers. Correcte, el hub de Sant Cugat que comentes es una bona opcio. Ho acabarem de concretar.

Em pots dir quin link a la wiki no funciona?

BiblioRubí's picture
Submitted by BiblioRubí on Thu, 03/17/2022 - 10:23

Hola de nou, aquí tens l'URL que et comentava.
Punts de sanejament. Aquests hubs realitzen tant la tasca de recollir ordinadors portàtils (com fan els punts de recollida) com la tasca de sanejar-los, que consisteix a netejar-los físicament, esborrar-ne tot el contingut digital i instal·lar-hi el paquet educatiu Labdoo tal com s'explica en aquesta pàgina wiki. Tot i que els hubs de sanejament poden rebre ordinadors portàtils directament dels donants, també poden recollir dispositius des d'un punt de recollida que es trobi a prop de la seva àrea.

Biblioteca Central de Terrassa's picture
Submitted by Biblioteca Cent... on Wed, 03/30/2022 - 12:00

Bon dia,
Després del webinar per resoldre dubtes d'avui us anotem les consultes que des de la Biblioteca Central de Terrassa tenim reunides:
1) Si enlloc de venir a fer entrega d'un dispositiu la persona ens demana un dispositiu què li podem respondre, on la podem adreçar?
2) Si ens venen a portar un ordinador de sobretaula tenim clar que no l'acceptarem i a nivell de redirigir la donació si no tenim notícia d'altres iniciatives de la nostra ciutat informarem dels Punts verd propers. Cosa que ja ens preocuparem d'esbrinar:))
3) Si la persona que fa entrega d'un dispositiu no pot facilitar una adreça electrònica li prenem nota del número de telèfon)
4) Com s'etiqueta una bateria? Si està integrada ens espavilem per separar la carcassa del dispositiu, accedir-hi, etiquetar-la i deixar-la etiquetada dins el dispositiu? Si està integrada al portàtil caldrà obrir-lo?
Moltes gràcies!

Jordi Hernandez's picture
Submitted by Jordi Hernandez on Wed, 03/30/2022 - 15:33

Bon dia,
1) Si una persona us demana un dispositiu, adeseu-la a la web de Labdoo on es podrà informar del procediment.
Li podeu explicar que no donem dispositius a particulars i que nomes donem dispositius si es s'inscriu a la plataforma Labdoo com a "Edoovillage"
Un Edoovillage pot ser una escola o una associació sense ànim de lucre i que estigui d'acord amb els objectius i valors de Labdoo.
2) Si us porten una torre, la podeu acceptar si teniu espai per guardar-la, el hub sanejador esta disposat a moure torres i sanejar-la, i també sabeu de un destí (Edoovillage) que la voldrà.
Els ordinadors de sobre taula (torre + teclat + ratolí + pantalla) no es poden enviar amb avió a destins llunyans i només serveixen per destinacions molt properes.
3) No soc molt expert en això però per el que jo conec de la plataforma, de moment no tenim la possibilitat de enviar avisos al mòbil, Deixo oberta la qüestió per algú altre del equip Labdoo.
4) Si La bateria no es pot separar fàcilment del portàtil, no cal etiquetar-la. Hi ha portàtils moderns que efectivament tenen la bateria integrada en el portàtil i no es pot canviar si no desmuntes la carcassa.
El motiu de etiquetar carregador, portail i bateria es per poder facilitar que no es perdin o barregin amb altres carregadors i bateries i sigui fàcil assegurar que entreguem tot el necessari tot junt.
Malauradament cada portàtil porta defenents carregadors i bateries i és un cacau si en tens uns quants, saber quin es el carregador i bateria de cada portàtil.
Si no sou experts NO desmunteu el ordinador per etiquetar la bateria.
Salut

jordi's picture
Submitted by jordi on Wed, 03/30/2022 - 20:07

Sobre la questio (3), la resposta es que no agafem telefons. Si el donant no vol/pot deixar el email, doncs no cal demanar res mes.

Biblioteca Central de Terrassa's picture
Submitted by Biblioteca Cent... on Thu, 03/31/2022 - 06:45

Moltes gràcies, Jordi!

Esperem que algú de l'equip ens pugui fer recomanació sobre el cas que la persona ni tingui correu electrònic. La consulta que vaig recollir de les companyes de la biblioteca la motivava la reflexió que per part nostra sembla important tenir alguna dada de contacte malgrat la persona donant no vulgui fer seguiment del dispositiu.

Tenim ja dubte davant una primera donació que ens van fer sense ni haver-nos registrar. Així que va sortir la notícia del Servei de Biblioteques anunciant que diferents biblioteques catalanes s'incorporarien a Labdoo ja va venir algú a la biblioteca amb un maletí voluminós i la companya de torn davant el dubte ho ha recollir tot. I quan ens ho hem mirat a més del que cal recollir (portàtil que arrenca i font d'alimentació) hem vist que hi ha: cable de xarxa, el que sembla una memòria externa, una webcam i un ratolí amb la seva catifeta.
Davant aquest cas??? Contacto amb la donant perquè vingui a recollir tots aquests accessoris? Els podrà gestionar el nostre hub de sanejament per a destins de proximitat? I els maletins? Sembla útil per mantenir protegit i reunit el material.

Perdoneu que igual són preguntes de novata que ja us han fet un munt de vegades.

BiblioRubí's picture
Submitted by BiblioRubí on Fri, 04/01/2022 - 14:11

Bon dia,
Volia fer una suggerència, després de dies que no entro en aquest espai, he començar a remenar i no he sabut trobar aquest grup. No recordava el nom i m'ha estat impossible de localitzar. Pregunta: si un dia volem veure els últims comentaris i no recordem ni trobem el vincle del grup, quina és la ruta per accedir a ell?

Jordi Hernandez's picture
Submitted by Jordi Hernandez on Sat, 04/02/2022 - 15:38

Resposta a les qüestions de la Biblioteca Central de Terrassa
Si per part vostre sembla important tenir alguna dada de contacte malgrat la persona donant no vulgui fer seguiment del dispositiu, ho podeu posar a la pestanya "Aditonal information" dintre del apartat "Additional notes" en el moment de registrar la donació del dispositiu. Podeu veure més idees (en Anglès) a https://platform.labdoo.org/content/tricks-help-you-find-dootronics
El lloc on registrar la donació es https://platform.labdoo.org/ca/node/add/laptop

Respecte a la qüestió dels maletins, efectivament son molt útils per protegir-los en els transport. Els portàtils son delicats sobretot si reben cops a la part de la pantalla i transportar-ne molts no sempre es fàcil.

Respecte els perifèrics s'hauria de seguir el mateix criteri que els portàtils: Estan en bon estat i funcionen? Tenen valor com per un estudiant?
Tots el portàtils tenen càmera micròfon i altaveus; dons no necessitem webcams ni complements que ja estan integrats en el portàtil.
Els cables que son estàndard, normalment en sobren o son fàcils de aconseguir, en la meva opinió tampoc interessen, igual que les catifetes i ratolins. Pot ser que l'unic que podria tenir algun valor per un estudiant seria el ratolí dons treballar amb el touchpat del portàtil no és tan còmode. En fi .... és la meva opinió però tampoc podria dir que ha de ser el mateix per totes les biblioteques i hubs germans. Poseu-vos d'acord amb el vostre hub sanejador.

BiblioRubí's picture
Submitted by BiblioRubí on Wed, 04/06/2022 - 13:35

Hola, hi ha una pregunta que ha plantejat un membre del nostre equip i que crec que és prou interès per exposar-la a tothom. Què passa amb tota la informació personal que queda emmagatzemada al dispositiu una vegada es lliura a la nostra biblioteca? Com podem garantir que no se'n farà un mal ús? No tothom té les habilitats per formatar el disc dur, per altra banda, hi ha programes capaços de recuperar aquesta informació. Com tranquil·litzarem les persones que tinguin aquests o similars dubtes?

Vadinho's picture
Submitted by Vadinho on Wed, 04/06/2022 - 18:32

És una pregunta molt pertinent, que ens fan sovint, perquè alguna donació de portàtils que rep Labdoo prové de centres sanitaris o consultes mèdiques i poden contenir al seu disc dur informació molt sensible.
A Labdoo el procés d'esborrat de dades dels discs durs es fa a consciència i de manera que s'asseguri que ningú (insisteixo, ningú) no pugui recuperar cap dada que hi havia de l'usuari anterior. El procediment es diu shredding i consisteix en gravar un patró aleatori d'uns i zeros en tots i cadascú dels sectors del disc. Aquest procés es repeteix un mínim de 2 cops a cada ordinador. Es a dir que no formatem el disc, sinó que el gravem al menys dos cops de dalt a baix, sector per sector, eliminant qualsevol informació que pogués haver-hi, perquè el patró d'uns i zeros substitueix qualsevol dada anterior.
En cas que el donant vulgui assegurar-se personalment de l'esborrat de la informació del seu ordinador, de la plataforma Labdoo es pot descarregar el programa de shredding que nosaltres fem servir (és molt senzill d'utilitzar) i fer ell/a mateix/a l'esborrat abans de formalitzar la donació.

admin's picture
Submitted by admin on Fri, 04/29/2022 - 09:11

On Fri, Apr 29, 2022 at 11:08 AM Jordi Ros-Giralt wrote:
Hola Marc,

Gracies per contactar. Correcte, tot be. En breu rebreu un email anunciant una tercera reunio explicativa amb totes les biblioteques.

Dit aixo, et responc:

- Aviat us farem arribar la llista de hubs germans (hi estem treballant, ja esta practicament acabada). Un cop assignada, podran ja venir a buscar-vos portatils.
- Aviat tambe rebreu un poster Labdoo.
- No rebreu cap contenidor, la idea es que utilitzeu algun armari o espai segur dins de la biblioteca.

Moltes gracies i seguim fent el desplegament.

-----

On Thu, Apr 28, 2022 at 4:19 PM Marc Vilallonga Grau wrote:
Bona tarda Jordi,

Des de fa uns dies, des de la Biblioteca Terrassa Districte 5 estem donats d'alta com a hub des de fa unes setmanes però encara no tenim aparellat el hub de sanejament. Quan hi podrem contactar? A partir de quin moment podran venir a buscar els dispositius?

Hem de rebre algun tipus de contenidor o similar on emmagatzemar el material que ens vagin portant? Què més ens fa falta?

Moltes gràcies i seguim en contacte.

Cordialment,

Marc